W 2012 roku na muzycznej mapie pojawiła się formacja - Tatvamasi. I było to mocne wejście. Debiutancki album „Parts of the entirety“ z 2013 roku, od razu narobił sporego zamieszania nie tylko na polskiej scenie muzycznej. Dostrzeżeni i docenieni, dostąpili nobilitacji nagrywając swój debiut w amerykańskiej wytwórni Cuneiform Records. Cuneiform ma kultowy status wśród fanów rocka progresywnego i awangardowego, będąc jednocześnie kustoszem dokonań słynnej Sceny Canterbury. Żonglując konwencjami, improwizując, tworzą własne puzzle inspirując się niewątpliwie wspomnianą Sceną Canterbury (Soft Machine, Gong), krautrockiem (Amon Düll II, Can) i nowojorską Sceną Downtown. Z Anglikami z Canterbury łączy ich luz, poczucie humoru i absurdu oraz brak zadęcia, z krautrockiem - surowa, podziemna energia i pulsacja, natomiast ze Sceną Downtown awangarda (minimalizm, sonoryzm) i etniczne inspiracje (folkor słowiański, żydowski oraz arabskie skale).
Tatvamasi to eklektyzm: jazzowa wolność improwizacji, rockowa wrażliwość podkręcana czarnym bluesem i psychodelią, funkowa swoboda i radość grania oraz folkowy romantyzm - ten misz masz, pozornie szalony i chaotyczny, jest jednocześnie, precyzyjny, przemyślany i urzekająco melodyjny. Drugą płytę „House of words“ zespół wydał w 2015 roku w Requiem Records. Trzeci album to „Dyliżans siedmiu“ wydany w 2016 r. przez Audio Cave, na którym wystąpili Vasco Trilla - kataloński perkusista i Yedo Gibson - brazylijski saksofonista. Czwarty krążek „Amor fati“, który ukazał się w 2017 roku nakładem Obuh Records jest bardzo udanym flirtem z muzyką poważną, oczywiście w progresywno-jazzrockowym wydaniu (...) Muzycy Tatvamasi wykorzystując swoje twórcze pomysły i chcąc eksplorować nowe muzyczne ścieżki powołali do życia projekt pod nazwą Muzyka Ucha Trzeciego. Jest to cykl koncertów podczas których zespół improwizuje z zaproszonymi gośćmi z Europy i Polski. Na każde z tych spotkań składa się występ zaproszonego muzyka/muzyków po którym następuje wspólny improwizowany set. Muzyka Ucha Trzeciego nawiązuje do audycji radiowych Henryka Palczewskiego pod tą samą nazwą (na którą zespół uzyskał zgodę autora). Pochodzący z Piły i tam mieszkający Henryk Palczewski to niekwestionowany autorytet, jeden z największych w Europie znawców i kolekcjonerów muzyki awangardowej (...)
Stały skład zespołu:
Grzegorz Lesiak - gitara, kompozycje
Tomasz Piątek - saksofon tenorowy
Łukasz Downar - gitara basowa
Krzysztof Redas - perkusja
Bilety w cenie 30 zł do nabycia w godzinach otwarcia Kasy DDK „Węglin” lub w dniu koncertu w godzinach 19.00-20.00. Rezerwacje biletów – 81 466 59 14 lub info@ddkweglin.pl
W dotarciu na koncert i podczas pobytu na wydarzeniu można skorzystać ze wsparcia asystentów.
Podstawowe informacje dotyczące dostępność DDK „Węglin”: www.ddkweglin.pl/dostepnosc
Kontakt w sprawie dostępności: dostepnosc@ddkweglin.pl
Szatnia, odbiór biletów i wejściówek oraz kontakt z asystentami dostępny będzie na poziomie 0, zaraz po wejściu do budynku. Asystentki i Asystenci będą mieli na sobie identyfikatory z napisem „asysta”.
Na sali widowiskowej będzie działała pętla indukcyjna. Pętla będzie dostępna w 3 pierwszych rzędach po lewej stronie.