PODSTAWOWE INFORMACJE
Dzielnicowy Dom Kultury „Węglin” to instytucja otwarta na różne potrzeby publiczności i gości. Stale rozbudowujemy dostępność programu, architektury i realizowanych usług.
Podczas pobytu w instytucji każda osoba może liczyć na wsparcie i asystę pracowników instytucji.
Istnieje możliwość skorzystania z usług asystenta-przewodnika. Potrzebę asysty prosimy zgłaszać z komfortowym dla Państwa wyprzedzeniem, ale nie krótszym niż 3 dni robocze.
Wszystkie psy, w tym pies przewodnik i pies asystujący, są mile widziane w budynku DDKu. Pies asystujący i pies przewodnik może być obecny podczas wszystkich wydarzeń.
Na czworonogi w szatni czeka miska z wodą.
OPROWADZANIE PO DOMU KULTURY
z audiodeskrypcją, PJM i napisami
Piktogramy o dostępności
Wydarzenia i miejsca dostępne w domu kultury oznaczamy piktogramami.
Listę piktogramów i ich opisy znajdziesz w pliku PDF poniżej.
Piktogramy w Dzielnicowym Domu Kultury (352 KB, PDF).
Znaczniki TOTUPOINT
Nad wejściem do DDK-u znajduje się znacznik TOTUPOINT.
Więcej informacji na stronie systemu TOTUPOINT: https://tinyurl.com/
ARCHITEKTURA
Piętra i winda
Budynek DDK „Węglin” ma 4 piętra, w tym 1 podziemne. Na każde piętro można dostać się za pomocą schodów lub windy.
Przyciski w windzie posiadają oznakowanie systemem brajlowskim.
Winda nie wydaje komunikatów głosowych.
Na przeciwko drzwi wejściowych do DDK znajduje się Sala Klubowa. Sala wyposażona jest w kanapy do siedzenia. Z Sali Klubowej można wejść do Biura DDK „Węglin” oraz Pokoju Specjalistów ds. Programowych. W wejściach do obydwu pomieszczeń znajdują się listwy o wysokości nieprzekraczającej 1 cm.
Do Biura Dyrektora, a także do Sali Warsztatowej, które znajdują się na drugim piętrze, prowadzą schody oraz winda. Wejścia są szerokie na minimum 90 cm oraz nie posiadają progów.
Toalety
Z poziomu 0 można również dostać się do toalety, która jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Przy muszli klozetowej oraz umywalce znajdują się pochwyty wspomagające. Toaleta i przedsionek są również wystarczająco przestronne dla potrzeb manewrowania wózkiem. Wysokość umywalki oraz sposób zawieszenia lustra umożliwiają skorzystanie przez osoby z niepełnosprawnością ruchu. Toaleta nie posiada oznaczeń kontrastowych. W pomieszczeniu jest zamontowany alarm przywołujący.
Kasa
Do Kasy DDK, znajdującej się na pierwszym piętrze, można dostać się zarówno windą, jak i schodami. Pomieszczenie jest dość małe, ale nie jest niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami ruchu.
Oświetlenie i systemy alarmowe
Oświetlenie w przestrzeniach komunikacyjnych może być zbyt słabe dla osób z niepełnosprawnościami wzroku. System alarmowy ma formę dźwiękową oraz wizualną. W trakcie ewakuacji nie działa winda.
DOJAZD I KOMUNIKACJA MIEJSKA
W pobliżu DDK „Węglin” Znajdują się 4 przystanki autobusowe:
Rzemieślnicza 01 (Aleja Kraśnicka)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 10, 38, 78, 85, 151, 153, 154, 161
Rzemieślnicza 02 (Aleja Kraśnicka)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 10, 26, 38. 78, 0N2, 151, 161, 950
Rzemieślnicza 03 (ulica Roztocze)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 12, 26, 85, 0N2, 153, 154
Z tych przystanków należy kierować się w stronę ulicy Judyma. Poruszając się z przystanku Rzemieślnicza 03 trzeba przejść przez wyposażone w sygnały dźwiękowe przejście na skrzyżowaniu z Aleją Kraśnicką. Wszystkie przejścia posiadają obniżone krawężniki.
Najbliżej DDK znajduje się przystanek Wertera 01 (ulica Judyma) – na którym na żądanie zatrzymują się autobusy o numerach: 12 oraz 912
Z tego przystanku wystarczy przejść na drugą stronę ulicy – krawężniki są obniżone.
Przy budynku znajduje się parking dla samochodów osobowych z wydzielonym oraz oznaczonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Transport wspierany
Osoby z niepełnosprawnościami z opiekunami/asystentami i osobami towarzyszącymi mogą korzystać z dostępnego, indywidualnego transportu na terenie Miasta Lublin. Usługi wykonuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Cennik i więcej informacji na stronie MPK Lublin: Przewóz osób z niepełnosprawnościami.
INFORMACJA O BRAKU DOSTĘPNOŚCI I WZORY WNIOSKÓW
Jeśli doświadczasz barier w korzystaniu z usług Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”, możesz nas o tym poinformować. Możesz wysłać:
1. Informacje o braku dostępności, a następnie:
2. Wniosek o zapewnienie dostępności.
Oba dokumenty może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy.
Dokumenty możesz:
A. Złożyć w biurach Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”, ulica Judyma 2a lub w biurze Dzielnicowego Domu Kultury „Czuby Południowe”, ulica Wyżynna 16.
B. Przesłać pocztą na adres: Dzielnicowy Dom Kultury „Węglin”, ulica Judyma 2a, 20-716 Lublin.
C. Przesłać pocztą elektroniczną na adres: dostepnosc@ddkweglin.pl
Po otrzymaniu Wniosku o zapewnienie dostępności skontaktujemy się z Tobą i omówimy możliwości: sposoby i termin zapewnienia dostępności. Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności – poinformujemy o sposobach zapewnienia dostępu alternatywnego.
Złożenie skargi na brak dostępności
W przypadku braku zapewnienia dostępności masz prawo do złożenia skargi. Więcej na temat skarg na brak dostępności przeczytasz na stronie PFRON: https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/jak-korzystac-z-prawa-do-dostepnosci/
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wzory dokumentów
1. Wzór informacji o braku dostępności (760 KB, DOC).
3. Wzór wniosku z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (762 KB, DOC)