DYNASONIC
Dubwave. Tak można określić muzykę tria Dynasonic, w której puchnący od basów dub romansuje z nowoczesną elektroniką i field recordingiem. Hipnotyzująca repetytywność w naturalny sposób podpowiada skojarzenia z falami, przy czym eksperymentalna elektronika każe pamiętać, że jeśli już fale, to raczej wzburzone. Taką formułę zespół rozwijał już na albumach #1 (2019) i #2 (2020), uzupełnionych swoistymi suplementami. #1 została zremiksowana przez Jacka Sienkiewicza i 1988, a na #2bootleg (2020) ukazały się alternatywne, rozbudowane wersje utworów.
1 kwietnia 2023 miała premierę trzecia płyta zespołu, „Dynasonic”, po raz kolejny wyprodukowana przez amerykańskiego mistrza konsolety znanego jako The Norman Conquest, ale po raz pierwszy nagrana bez udziału gości. Z jednej strony unosi się nad nią duch surowego berlińskiego dub techno (nie przypadkiem mastering robił Stefan Betke - jego działalność jako Pole z pewnością miała jakiś wpływ na Dynasonic), a z drugiej strony słychać tu, charakterystyczną dla zespołu gęstą i zadymioną atmosferę zachodnich rubieży Polski, Szczecina i Gorzowa.
To płyta o największym jak dotąd ciężarze gatunkowym w historii Dynasonic. Nie jest to dub, który spokojnie kołysze, ale taki, który niebezpiecznie bulgocze, grozi katastrofą. Pod powierzchnią rozchodzą się fale tektoniczne, gdzieś gromadzą się i walczą ze sobą ogromne siły, a nad nimi narasta napięcie i niepokój.
Skład:
Mateusz Rychlicki - drums, electronics
Adam Sołtysik - bass
Mateusz Rosiński - electronics
Daniel Szwed (BNNT)
Współtwórca kolektywu BNNT (z Konradem Smoleńskim), z którym działają w sferze dźwięku i obrazu od 2008 roku, debiutuje solowym materiałem. W swoich poszukiwaniach stawia na oszczędny zestaw, szukając nowych faktur i barw dźwięku. Elektryfikuje bębny, na bazie rytmu zapuszcza się w technoidalne formy i metaliczne powidoki. Agresywne zagrania czasem oplata w ziarniste, dronowe pasma, kiedy indziej zahacza o quasi-metalowe formy. Niekonwencjonalnie wykorzystuje perkusję, buduje pogłos, skręca w rejony surowego techno i szorstkiej muzyki noise. Balansuje na granicy elektroakustyki, metalu i industrialu, wyznaczając sobie kierunek miarowym brzmieniem i rytualną formą. Razem z Patrykiem Daszkiewiczem, Mateuszem Rosińskim i Krystianem Piotrem (LAS) współtworzy kolektyw-wydawnictwo HISS.
Tobiasz Lipiński
Uczeń Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Wykonuje zarówno muzykę klasyczną, jak i improwizuje, czerpiąc z jazzu, minimalizmu. Eksperymentuje łącząc muzykę fortepianową z analogowym brzmieniem syntezatora. Jest laureatem wielu nagród, m.in. Grand Prix w 3. Międzynarodowym Konkursie „Giovanni Promesse” 2023 w Bergamo, I miejsca w 2. Międzynarodowym Konkursie w Wiedniu w 2022 roku czy I miejsca w 2 Międzynarodowym Konkursie w Lugano. Otrzymał również stypendium prezydenta miasta Lublin za osiągnięcia artystyczne w roku 2022.
Bilety w cenie 30 zł do nabycia w godzinach otwarcia Kasy DDK „Węglin” lub w dniu koncertu w godzinach 19.00-20.00. Rezerwacje biletów – 81 466 59 14 lub info@ddkweglin.pl
W dotarciu na koncert i podczas pobytu na wydarzeniu można skorzystać ze wsparcia asystentów.
Podstawowe informacje dotyczące dostępność DDK „Węglin”: www.ddkweglin.pl/dostepnosc
Kontakt w sprawie dostępności: dostepnosc@ddkweglin.pl
Szatnia, odbiór biletów i wejściówek oraz kontakt z asystentami dostępny będzie na poziomie 0, zaraz po wejściu do budynku. Asystentki i Asystenci będą mieli na sobie identyfikatory z napisem „asysta”.
Na sali widowiskowej będzie działała pętla indukcyjna. Pętla będzie dostępna w 3 pierwszych rzędach po lewej stronie.