Dzielnicowy Dom Kultury „Węglin”,  ul. Judyma 2a,  20-716 Lublin    /    telefon: (81) 466 59 10    /    fax: (81) 466 59 11   /   e-mail: info@ddkweglin.pl

DDK Węglin
DDK Czuby Południowe
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930EC
Projekty
Od przodu i od tyłu,Mateusz Nowak-banner kwadratowy

„Od przodu i od tyłu” Mateusz Nowak

Treść monodramu skoncentrowana jest wokół XVIII-wiecznej Polski w przededniu jej upadku. W swej powieści, która jest niedoszłą pracą doktorską, Karol Zbyszewski wyśmiewa z równą werwą polityków ze zwalczających się obozów, duchowieństwo, wojsko, nie oszczędzając też króla ani głównego bohatera, autora „Powrotu posła”. Wykpiwa pijaństwo, lenistwo, lekkomyślność, zamiłowanie do pustego frazesu i gestu, dewocję, pieniactwo polityczne i inne przywary, całe społeczeństwo czyniąc w jakimś sensie odpowiedzialnym za klęskę rozbiorów.

plakat3-marcin moszyński -2011-05-12_3

teatralność

To znowu się zdarzyło. Kolejny raz ktoś ze splotu zwanego teatrem polskim obcesowo wyciąga jedną z nitek, aby uszyć z jej pomocą nowy, własny patchwork. Znów następuje negocjacja proporcji pomiędzy „własnym” a „cudzym”, przeglądanie się w systemie zwielokrotnionych luster. Mateusz Nowak i Stanisław Miedziewski w „teatralności” odwołują się do szlachetnej schaefferowskiej postawy zdziwienia, zaglądania pod podszewkę zjawisk, na czele z samą istotą rzeczy – z performatywnym odgrywaniem.

Mama bajkopisarka-banner kwadratowy

Mama Bajkopisarka

„Mama Bajkopisarka” to niezwykły projekt DDK „Węglin” skierowany do Mam. Razem z Mamami stworzymy wyjątkowe wydawnictwo, gdzie zostaną zamieszczone bajki napisane przez Mamy specjalnie dla ich Pociech.

jestem-tutaj

Jestem Tutaj!

Projekt edukacyjno-artystyczny Jestem tutaj! to bezpłatna oferta programowa dla dzieci i młodzieży mieszkającej na terenach dzielnic Węglin Północy i Węglin Południowy, skoncentrowana wokół dwóch dziedzin: fotografii i teatru. Działania projektu zakładają profesjonalną edukacją kulturalną i ekspresję artystyczną dzieci i młodzieży w ścisłym połączeniu z kontekstem miejsca zamieszkania.